Ομιλητές

Προσκεκλημένοι Ομιλητές


Παύλος Χαραμής, 
Αντιπρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Πτυχιούχος Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πάντειο (κοινωνιολογία) και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο (παιδαγωγικά). Από το 1982 εργάζεται στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει διδάξει στη ΣΕΛΕΤΕ και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών. 
Διετέλεσε πρόεδρος του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων και της Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας. Συνεργάστηκε συχνά με τη UNICEF και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες καθώς και με μεταναστευτικές οργανώσεις και φορείς. Σε ποικίλα θέματα, κυρίως εκπαιδευτικά, έχει αναπτύξει πολύμορφη συγγραφική, ερευνητική και διδακτική δραστηριότητα.

«Το “Π” του ΠΕΚ: Κλίμακες, επανεδαφισμοί και η γηγενής επιμορφωτική πολιτική»

Περίληψη  




Γιώργος Μπαγάκης, 

Καθηγητής, Μονάδα Μεθοδολογίας Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, π. Πρόεδρος Οργανισμού Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ)

Αναφορικά με την επιμόρφωση είναι συγγραφέας πολλών βιβλίων και άρθρων, συντονιστής πολλών συνεδρίων και ημερίδων και συντονιστής ελληνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων. Έχει εργαστεί ερευνητικά και εκπαιδευτικά σε όλες τις μορφές επιμόρφωσης από μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα εθνικής εμβέλειας έως τις άτυπες και εναλλακτικές μορφές επαγγελματικής ανάπτυξης που βασίζονται στο σχολείο. Τα τελευταία χρόνια είναι υπεύθυνος της Μονάδας Μεθοδολογίας Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Σε όλο το έργο του γίνεται προσπάθεια συγκρότησης επιστημονικού λόγου που σέβεται τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία και επιδιώκει την εποικοδομητική συνεργασία των πανεπιστημιακών με τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης.


Ανίχνευση ελληνικής δυναμικής για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Αναστοχαζόμενοι σε αρετές και παθογένειες

Περίληψη  
Στην παρουσίαση θα συζητηθούν χαρακτηριστικά της επιμόρφωσης στην Ελλάδα χθες, σήμερα και αύριο. Αναφορικά με το παρελθόν θα συζητηθούν πολύ συνοπτικά στοιχεία, στα οποία θα αναδειχτεί αφενός η κυρίαρχη τάση της απορρόφησης για την απορρόφηση, ο εμπειρισμός, ο προβληματικός σχεδιασμός και υλοποίηση των επιμορφωτικών προγραμμάτων και αφετέρου θα συζητηθούν προσπάθειες βελτίωσης της υπάρχουσας τότε κατάστασης είτε στην κεντρική εκπαιδευτική πολιτική σκηνή είτε (κυρίως) από τα κάτω. Σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση θα γίνουν αναφορές σε μοναδικές ευκαιρίες που χάθηκαν καθώς και σε δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα. Τέλος, σε σχέση με το αύριο, θα γίνει συνόψιση δυναμικών και νέων δυνατοτήτων που παρέχουν η σωρευμένη ελληνική και διεθνής εμπειρία, οι εξελίξεις στη μεθοδολογία και τη θεωρία της επιμόρφωσης όπως και οι κίνδυνοι εκφυλισμού της που πάντα ελλοχεύουν.
.

Χαράλαμπος Ζαγούρας,
Καθηγητής Παν/μιου Πάτρας, Αντιπρόεδρος Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων «Διόφαντος»
Ο Χαράλαμπος Ζαγούρας ,Καθηγητής του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών μέχρι την αφυπηρετηση του το  2014 .  Από το 1996 και έπειτα άρχισε να ασχολείται επιστημονικά με το αντικείμενο των εφαρμογών των νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση συνεργαζόμενος παράλληλα με το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Πατρών, τότε ΕΑΙΤΥ, που είχε ήδη αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα σε αυτό το αντικείμενο.  Αρχικά ανέλαβε τις δράσεις ανάπτυξης και προσαρμογής εκπαιδευτικού λογισμικού  και ακολούθως ανέλαβε τα θέματα της Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών για την Παιδαγωγική Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Πράξη. Παράλληλα ανέπτυξε δραστηριότητα για τη θεσμοθέτηση στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Τμήματος Μαθηματικών κατεύθυνσης στο αντικείμενο της Αξιοποίησης των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Η μεταπτυχιακή αυτή κατεύθυνση συγκέντρωσε στα δέκα περίπου χρόνια που λειτούργησε το ενδιαφέρον πολλών αποφοίτων αλλά και Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο πρόγραμμα αυτό ανέλαβε την ευθύνη και εποπτεία του μαθήματος “Εργαστήριο Εφαρμογής των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”.  Η ενασχόλησή του μέχρι σήμερα με τα θέματα αυτά, άμεσα συναρτημένα με το περιβάλλον της Ελληνικής Εκπαίδευσης, παρήγαγε αποτελέσματα τα οποία εμφανίζονται στην διεθνή και κυρίως στην Ελληνική Βιβλιογραφία και Ελληνικά συνέδρια που αφορούσαν τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση . Ως Διευθυντής της Διεύθυνσης Επιμόρφωσης και Πιστοποιησης του ΙΤΥΕ-Διόφαντος από το 2001, είχε για το ΙΤΥΕ   την επιστημονική ευθύνη της υλοποιησης των έργων επιμόρφωσης Α επιπέδου ΤΠΕ 120000 εκπαιδευτικών, της επιμόρφωσης 3200 εκπαιδευτικών Πληροφορικής καθώς και της επιμόρφωσης Β επιπέδου ΤΠΕ 27500 εκπαιδευτικών των βασικών ειδικοτήτων. Σήμερα έχει την επιστημονική ευθύνη για την υλοποιηση της επιμόρφωσης Β1+Β2 επιπέδου ΤΠΕ η οποια ηδη διεξάγεται από το ΙΤΥΕ-Διόφαντος σε συνεργασία με το ΙΕΠ.

«Μηχανισμός οργάνωσης και διεξαγωγής κεντρικών δράσεων επιμόρφωσης κατά το πρότυπο του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης Β επιπέδου με αξιοποίηση των υποδομών του»

Περίληψη  
Στην ομιλία του θα παρουσιάσει ένα σχέδιο οργάνωσης κεντρικών δράσεων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με αξιοποιηση των ψηφιακών τεχνολογιών στο πλαίσιο μεικτου μοντέλου επιμόρφωσης συνδυασμού δια ζώσης και σύγχρονων εξ αποστάσεως συνεδριών με ασύγχρονες υποστηρικτικές δράσεις εμπλοκής και συμμετοχής των επιμορφούμενων.
Οι δημιουργούμενες, με επέκταση του μηχανισμού υλοποιησης των επιμορφώσεων Β επιπέδου, υποδομές θα είναι κατάλληλες και διαθέσιμες να αξιοποιηθούν σε περιφερειακές ειτε ενδοσχολικές επιμορφώσεις παράλληλα με το περιεχόμενο και το εκπαιδευτικό υλικό που θα συνοδεύει καθε επιμορφωτική ενότητα.





Σοφία Αυγητίδου,
Καθηγήτρια, Τμήμα Νηπιαγωγών του Παν/μίου Δυτ. Μακεδονίας
Καθηγήτρια στο γνωστικό αντικείμενο «Παιδαγωγική – Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών», στο Τμήμα Νηπιαγωγών του Π.Δ.Μ., όπου εργάζεται από το 1994. Διδάσκει ή έχει διδάξει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο μαθήματα σχετικά με το αντικείμενό της στο Π.Δ.Μ., στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ., στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι διευθύντρια του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Επαγγελματική Μάθηση και Καινοτομίες στην Εκπαίδευση». Το συγγραφικό έργο και τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν σε ζητήματα προσχολικής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και επαγγελματικής μάθησης, έρευνας-δράσης και κοινωνικών κατασκευών της παιδικής ηλικίας. Έχει εκδώσει ένα βιβλίο, δύο συλλογικούς τόμους καθώς και πολλά άρθρα σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Είναι συντονίστρια για την υποστήριξη της European Early Childhood Education Research Association (EECERA) στην Ελλάδα και συντονίστρια του EECERA Special Interest Group “Rethinking Play”. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση (ΕΠΑΔΙΠΕ). 

«Ο ρόλος της επιμόρφωσης στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου»

Περίληψη  
Η συγκεκριμένη ανακοίνωση σκοπεύει να αντλήσει από τη συμμετοχή μου σε ποικίλες επιμορφωτικές δράσεις με διαφορετικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις αλλά κοινό στόχο την υποστήριξη της επαγγελματικής μάθησης των εκπαιδευτικών μέσα από τη θεωρητική πλαισίωση των παραδοχών και των πρακτικών του εκπαιδευτικού έργου και τη συνακόλουθη διερεύνησή του και τον αναστοχασμό στο πλαίσιο μιας κοινότητας μάθησης.  Θα επισημανθούν βασικά δομικά στοιχεία της στόχευσης, της μεθοδολογίας, της διαδικασίας και των ρόλων των εμπλεκομένων σε επιμορφωτικές δράσεις σε ένα πλαίσιο προτάσεων για τη λειτουργία των ΠΕΚ.